Katedra Konserwacji-Restauracji Malarstwa i Rzeźby Polichromowanej

mgr Daria A. Piasecka

D. Maciąg — kopia — kopia.jpg 

Kontakt: dap@umk.pl

ORCID: 0000-0002-9371-6408 

Absolwentka Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych im. Constantina Brancusiego w Szczecinie, specjalność snycerstwo. Studia na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, na Wydziale Sztuk Pięknych, na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki, specjalność konserwacja i restauracja malarstwa i rzeźby polichromowanej. W trakcie studiów stypendystka Ministra Edukacji i Nauki, wielokrotna stypendystka nagrody Rektora UMK dla najlepszych studentów oraz stypendystka Prezydenta Miasta Torunia i Fundacji Grupy Eurocash.

Część teoretyczno-badawcza pracy dyplomowej p.t. "Projekt konserwatorski dla kościoła pw. Matki Bożej Nieustającej Pomocy w Drawnie wraz z dokumentacją badań" napisana pod kierunkiem dr Joanny M. Arszyńskiej. Część konserwatorsko-artystyczna pracy dyplomowej p.t. "Konserwacja i restauracja chrzcielnicy drewnianej z 1884 roku, autorstwa Johanna Gaedke, z kościoła pw. Matki Bożej Nieustającej Pomocy w Drawnie" zrealizowana pod kierunkiem dr. hab. Jacka Stachery, prof. UMK przy współpracy dr. Stanisława Kośmińskiego. Aneks do pracy dyplomowej p.t. "Restauracja obrazu p.t. Serce Pana Jezusa, nieznanego autora, pochodzącego z Parafii Rzymskokatolickiej pw. św. Mikołaja w Reptach Śląskich" zrealizowany pod kierunkiem dr hab. Elżbiety Szmit-Naud prof. UMK.
Od 2021 roku, po uzyskaniu tytułu Najlepszego Absolwenta Wydziału Sztuk Pięknych UMK w Toruniu, zatrudniona na stanowisku asystenta w Katedrze Konserwacji-Restauracji Malarstwa i Rzeźby Polichromowanej. Uczestniczka Studiów podyplomowych konserwacji drewna na Wydziale Technologii Drewna w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie oraz staży w Muzeum Zamek Królewski na Wawelu, Muzeum Okręgowym w Toruniu i Muzeum Śląskim w Katowicach.

Laureatka Międzynarodowego Konkursu PKN ICOMOS im. Profesora Jana Zachwatowicza dla studentów wyższych szkół architektonicznych, artystycznych i konserwatorskich za dyplomowe prace magisterskie podejmujące problematykę ochrony dziedzictwa kulturowego, konkursu na Najlepsze dyplomy na kierunku Konserwacja i Restauracja Dzieł Sztuki w Polsce (Absolwenci roczników 2020/2021, 2021/2022) pod patronatem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, konkursu Generalnego Konserwatora Zabytków i Stowarzyszenia Konserwatorów Zabytków na najlepsze prace studialne, naukowe oraz popularyzatorskie, dotyczące ochrony zabytków i muzealnictwa, konkursu na Najlepszy dyplom WSP UMK Okręgu Toruńskiego Związku Polskich Artystów Plastyków związany z Wystawą Dyplom 2021, a także konkursu im. Docenta Leonarda Torwirta na najlepsze dyplomy na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki WSP UMK.

Jej zainteresowania naukowo-badawcze dotyczą konserwacji drewna zabytkowego ze szczególnym uwzględnieniem ram i elementów snycerskich, konserwacji zapobiegawczej oraz zagadnień transcendencji konserwacji dzieł sztuki.

Autorka i współautorka realizacji konserwatorskich i restauratorskich, badań konserwatorskich i malarskich kopii technologicznych, licznych dokumentacji konserwatorskich oraz kilku artykułów naukowych  i popularno-naukowych. Członek Okręgu Toruńskiego Stowarzyszenia Konserwatorów Zabytków, Drawieńskiego Stowarzyszenia Historyczno-Eksploracyjnego oraz Stowarzyszenia Przyjaciół KK-RMiRzP Toruńskiej Szkoły Konserwacji.

Katedra Konserwacji-Restauracji Malarstwa i Rzeźby Polichromowanej